Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu rozmawialiśmy o kolejnej wartości, jaką jest WRAŻLIWOŚĆ, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt. Skłaniało to do rozmów o jesieni. Poznaliśmy rośliny i zwierzęta, które można spotkać w parku, uczyliśmy się rozpoznawać drzewa, łączyć je z należącymi do nich liśćmi i owocami. Poprzez obserwacje, zabawy z materiałem przyrodniczym kształtowaliśmy wrażliwość na piękno jesiennego krajobrazu, podziwialiśmy różnorodność jesiennych barw.
Nasze obserwacje odzwierciedlaliśmy w formach plastycznych – przy użyciu farb, pasteli i korków tworzyliśmy jesienne drzewa.
Poznaliśmy literę m, M; umiemy odczytywać proste sylaby, a także pisać poznane litery w liniaturze. Ciągle doskonalimy słuch fonematyczny – wyróżniamy głoski w wyrazach, składamy wyraz z sylab i głosek.
Wykorzystując różne liczmany ćwiczyliśmy umiejętność dokładnego liczenia. Potrafimy klasyfikować przedmioty według różnych cech i układać rytmy. Zaprojektowaliśmy szal Pani Jesieni, który zawierał rytm z jesiennych liści.
Umiemy zaśpiewać piosenkę Jesienny kujawiaczek (metrum trójdzielne), wykonać do niej prosty układ ruchowy i określić nastrój utworu. Znamy instrumenty perkusyjne, potrafimy samodzielnie zagrać prosty rytm.
W ubiegłym tygodniu świętowaliśmy Dzień Chłopaka i z tej okazji dziewczynki obdarowały swoich kolegów drobnymi upominkami:-)
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– warto korzystać z uroków złotej jesieni – często chodzić na spacer do parku i lasu, zbierać skarby jesieni, które potem można wykorzystać do prac plastyczno-technicznych (kasztanowe ludziki, korale z jarzębiny);
– dobrze jest doskonalić u dzieci umiejętności podawania nazw okazów przyrodniczych, roślin, drzew;
– należy hartować organizm – rozwijać sprawność ruchową, uprawiać sport nie tylko w ciepłą, słoneczną pogodę;
– tworzyć kompozycje z liści, patyków, gałązek, traw;
– wymyślać zabawy matematyczne z wykorzystaniem liczmanów (kasztany, szyszki, żołędzie): przeliczać, segregować, dodawać i odejmować;
– rozwijać zainteresowania przyrodnicze – prowadzić rozmowy na temat piękna jesiennego krajobrazu (obserwowanie przyrody, wąchanie jesiennych kwiatów, słuchanie szumu drzew, śpiewu ptaków).
Z serdecznymi pozdrowieniami 🙂
Nauczycielki z grupy IV